onsdag 2 augusti 2017

Vill hem

Igår kväll kom många på besök, på kvällen kom Mia och Benjamin vilket kändes riktigt skönt. Lite bekanta ansikten.

Andra natten gick bättre, jag somnade nån gång vid 1 tiden och vaknade inte förens blodprov halv 8, vilket var super skönt.

Sköterskorna har varit väldigt trevliga, och min rumskompis gör vistelsen här mycket mer gemytlig, men det säger vi nog: idag ska vi hem.

Vill hem till min säng, vill hem till duchen, vill hem till Benjamin och alla andra och så vill jag hem för att hem är rätt så bra. Och sen vill jag också hem för att det känns onödigt att vara här.. på riktigt, och jag vill bort från alla kablar som har varit fast på min kropp sedan måndag.

Jag förstår varför jag hamnade hit första natten, och andra natten har jag nu också insett att kanske ändå var nödvändig. Men en tredje natt här... nej. Jag vill hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar