tisdag 10 oktober 2017

Värken är borta

I februari -när vi var till Ruka med skolan- så föll ju jag och skadade ryggen. Besökte sedan en fysioterapeut och en naprapat och efter besöket hos naprapaten var värken borta.

Men när vi för en tid sen var i Björkliden -där vi gick väldigt mycket- så kom värken tillbaka.

Och efter den resan -Björkliden alltså- så har jag haft värk i ryggen varje dag, i samband med att jag har tränat.

Då fick jag ett tips att använda ett sådant där "styrketränings-bälte" -vet inte om det heter så men ni ser ju vad jag menar på bilden- och det har fungerat så himla bra.

Bältet hjälper ju en att spänna magmusklerna och därmed är det mycket bättre för ryggen, eftersom man får stöd i bålmusklerna och ryggen belastas inte fel

Efter gårdagens benpass och dagens rygg/armpass så har jag ingen värk i nedre ryggen -endast lite under träningen- tack vara att jag har använt mig av detta bälte.

Annars då?
Idag har jag -efter skolan- varit med Jennie, vilket var så roligt! Vi strosade runt på stan, var till en smyckesaffär och sedan myste vi på FIIKA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar