fredag 2 februari 2018

Delar av mig av dagens träning

Hej på er alla fina, idag är jag på riktigt bra humör! Det finns nog saker som jag kunde grubbla över men jag väljer att inte tänka på det, inte just nu.

Skolan rullade på som vanligt, skrev textkompetns från 8 och sen hade jag vanliga lektioner till 15:00.

Ungefär en 5 tiden for jag med Sara och Benjamin till Easyfit, så sjukt skönt att inleda helgen med ett skönt träningspass! Om ni motförmodan skulle bry er så kan jag lista kvällens pass här under 😄

Måste bara inflika att jag skrev upp mitt träningspass exakt som det var, därav vikterna. Man kan förstås ha vilken vikt som helst som man är bekväm med. 

Uppvärmning: 
1. På löpmatta; gå raskt i 4 min, spring 1 min i ett högt tempo.
2. Värm upp rörligheten i axlarna med en träpinne.

Bänkpress:
Uppvärmning med stång (20 kg) * 20 reps
Lägg på lite mera vikt (30 kg).    * 10 reps
Lite till (40 kg)                             * 5 reps
Pressa det sista (50/55 kg).           * 2 reps


Bend over row med hantlar (10 kg/hand)
10 reps 
8 reps
6 reps

Dumbell shoulder press (10 kg/hand)
10 reps * 3 rundor

Har inget bra namn för denna övning: 
Men ni ser ju vad jag gör på bilden! (25 kg)
10 reps*3 rundor







Har inget namn för nästa heller:
Men du gör som på den förra, bara att du står upp! Du ska ha böjda knän och ryggen framåtlutad. Dra på samma sätt, så att metallgrejen i mitten drars mot din panna! (25 kg) 
Spänn magen och gör övningen kontrollerat!!

10 reps* 3 rundor

Avslutade med en ABS-circuit.

1. Ligg på marken med ben och armar utsträckta. Nedre ryggen måste hela tiden röra marken. Håll i en vikt med armarna (8 kg) och lyft armarna rakt upp, och sen mot golvet igen. 
15 reps * 2 rundor

2. Gör samma sak men när armarna far upp följer benen med och du sträcker vikten så långt du kan mot tårna (detta blir typ som en crunch med benlyft).
8 reps * 3 rundor

3. Stå i plankan med raka armar och fötterna upp på en yogaboll och dra benen in under magen. 
8 reps * 3 rundor

4. Plankan
30 sek ena sidan
30 sek andra sidan
1 minut vanlig plankan 

Det var det! Lite svårt att förklara utan bilder, men hoppas att ni förstod något! 

Nu ska jag sluta blogga och äta istället. 
Ha en skön helg! ❤️






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar